Felmérések készítése

Összefoglaló és elemzés a 2017 évi tavaszi kisvárosi állásbörze sorozatról

 

2017. tavasszal 3 kisvárosban szerveztünk állásbörzét, Körmenden, Sárváron és Celldömölkön. Mindhárom helyszínen 25-35 között volt az állásokat kínáló munkáltatók száma. A börzék marketingjét az alábbiak szerint szerveztük:

•    minden rendezvény esetén külön hirdettünk a megyei napilapban (Vas Népe);

•    minden városi rendezvényt megelőzően hirdettünk a helyi lap(ok)ban (Körmenden 1 lapban, Sárváron 2 lapban, Celldömölkön 2 lapban);

•    hirdettünk a helyi TV-kben (Körmend, Sárvár, Celldömölk);

•    a rendezvényt megelőzően PR cikket jelentettünk meg egy megyei internetes médiában (Nyugat.hu);

•    Facebook-on hirdettük a rendezvényeket célzottan az egyes térségekre és időpontokra fókuszálva az Alapítványunk felületén;

•    minden rendezvényt megelőzően plakáton hirdettük az eseményt az érintett és a szomszédos járásokban (Körmend, Vasvár, Szentgotthárd, Szombathely, Sárvár, Csepreg, Celldömölk, Pápa);

•    a helyi és szomszédos járásokban a regisztrált álláskeresőket szórólapokon tájékoztattuk az eseményről (Körmend, Vasvár, Szentgotthárd, Szombathely, Sárvár, Csepreg, Celldömölk);

•    a helyi Járási Hivatalok Foglalkoztatási Osztályai közreműködtek a tájékoztatásban.

A rendezvényekre színes kiadványt készítettünk a kiállítók bemutatása és állásaik hirdetése érdekében. A kiadványokat nagyobb példányszámban jelentettük meg, a helyben ki nem osztott lapokat a helyi és környéki városok Foglalkoztatási Osztályain és kollégáink által juttattuk el érdeklődő álláskeresők számára (Körmend, Vasvár, Szentgotthárd, Szombathely, Sárvár, Csepreg, Celldömölk).

Az állásbörzéken a kiosztott tájékoztató anyagok alapján 900-1000 fő között volt összesen az érdeklődők száma (280-360 fő közötti létszámok helyszínenként).

A helyszíneken kérdőíves felmérést végeztünk, ez alapján az érdeklődők köréről az alábbiakat lehet megállapítani:

Mintegy 58 %-a az érdeklődőknek helyi volt, 34 % körül alakult a környező településekről érkezők és 8 % körül a távolabbi településekről, környező városokból érkezők aránya. Legnagyobb arányban Sárváron voltak környező településekről (39 %) és távolabbról (11 %) érdeklődők. Ez Körmenden 38 % és 8 %, míg Celldömölkön 30 és 3 % volt.

A megjelenők mintegy 71 %-ának nem volt állása, közel 26 %-a munkaviszonyban állt, de váltani akart, míg mintegy 3 %-a Gyes-, Gyed-ről térne vissza állásba. Celldömölkön volt legnagyobb az állástalanok aránya (80 %), míg Sárváron volt a legtöbb munkaviszonyban álló (35 %) az érdeklődők körében.

A felmérés alapján szerencsés volt a reklámozás sokszínűsége, mivel egyenletes eloszlás érzékelhető abban, ki milyen csatornán értesült a rendezvényről. A különböző média megjelenések mellett - a visszajelzések alapján - jelentős volt annak a hatása is, hogy Alapítványunk munkatársai a megye egész területén jelen vannak és folyamatosan tájékoztatják az érdeklődőket, akik egymás között is megosztják az információkat.

Utólagos visszajelzésként nagyon pozitívan fogadták az álláskeresők a kiadványok későbbi elérhetőségét, mivel így olyanok is hozzájutottak információhoz, akik a rendezvényekre nem jutottak el.

SZOLGÁLTATÁSAINK