Az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2020-ban
Az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2020-ban
Egyszerűsített foglalkoztatás szabályait 2010. évi LXXV. törvény tartalmazza.
A törvény szabályozza többek közt a munkáltató által alkalmi munkavállalóként foglalkoztathatü személyek számát, a munkaviszonyt, az egyszerűsített foglalkoztatáshoz kapcsolódó közteherfizetést, a bevallásra vonatkozó kötelezettségeket, a bejelentési szabályokat.
A bejelentésre vonatkozó legfontosabb információk:
A bejelentés módja
- elektronikusan az eBEV portálon keresztül, vagy
- országos telefonos ügyfélszolgálaton keresztül telefonon, vagy
- mobilalkalmazás használatával
A bejelentési kötelezettség teljesítéséhez szükséges, hogy a munkáltató előzetesen regisztráltassa magát az ügyfélkapun.
Milyen adatokat kell bejelenteni?
Egyszerűsített foglalkoztatás esetén a munkáltató az illetékes elsőfokú állami adóhatóságnak a munkavégzés megkezdése előtt köteles bejelenteni
a) a munkavállaló nevét,
b) a munkáltató adószámát,
c) a munkavállaló adóazonosító jelét és TAJ számát,
d) az egyszerűsített foglalkoztatás jellegét (mezőgazdasági, turisztikai idénymunka, alkalmi munka, filmipari statiszta)
e) a munkaviszony napjainak számát,
f) amennyiben a munkavállaló Egyezmény alapján másik tagállamban, illetőleg egyezményben részes másik államban biztosított és azt a munkáltató előtt igazolta, ezt a körülményt.
Az egyszerűsített foglalkoztatás aktuális szabályairól szóló részletes tájékoztatót letöltheti a Kapcsolódó dokumentumok menüpont alatt vagy a NAV oldaláról.